Grafisch Centrum De Toren uit Nijkerk richt zich op vier belangrijke pijlers: Torendruk, Torenprint, Torensign en Torenweb. Klanten kunnen er terecht voor een eenvoudig geboortekaartje, maar ook voor een geheel verzorgde DM-campagne. En volgens mede-eigenaar Freddy Bakker: „Afspraak is bij ons afspraak!”
Drukwerk lijkt net als reclamekosten een post waarop eenvoudig kan worden bespaard. Bakker: „Het tegendeel blijkt waar. Zelfs de laagste prijs blijkt uiteindelijk toch zijn prijs te hebben. Medewerkers zijn namelijk vier keer zoveel tijd kwijt met het vergelijken van verschillende aanbieders.”
De afgelopen jaren heeft Grafisch centrum De Toren volgens hem bewezen een betrouwbare partner te zijn. „Enerzijds doen wij geen rare uitspattingen en onverantwoorde uitgaven. Anderzijds werken we hard en leveren we gewoon goed werk. In de grafisch sector zul je echter altijd scherp moeten blijven”, aldus Bakker.
Torendruk is een goedlopend en gezond bedrijf met een betrouwbare reputatie. Van oudsher een offset-drukkerij, maar de hedendaagse ontwikkelingen vereisen een breder aanbod en bovendien: maximale betrokkenheid van zowel management als personeel. Achterover zitten is er in het familiebedrijf dus niet bij. De enthousiaste broers zijn continu aan het innoveren en actief op zoek naar nieuwe kansen. Hierbij volgen zij de marktontwikkelingen op de voet. „Uiteindelijk moet je dienstverlening aansluiten op de behoefte van de klant”, aldus Freddy.
Een van de dingen die klanten belangrijk vinden, is: ‘korte lijnen een heldere afspraken’. Daarom zijn de gebroeders Bakker zelf het (eerste) aanspreekpunt voor de klant. „Korte lijnen, snelle service en eerlijke tarieven, dat wordt door iedereen gewaardeerd. Zeker in dit digitale tijdperk”, aldus Freddy.
Zie voor meer info: https://www.torendruk.nl