Christelijke Tijdschriften: uitgeverij in ontwikkeling

Uitgever GezinsGids stapt in relatiemagazines

Al ruim 65 jaar geeft Christelijke Tijdschriften bladen uit. De GezinsGids vormde het begin, later kwamen hier de titels BimBam en Weet Magazine bij. Dit jaar startte Christelijke Tijdschriften BV met een nieuw bedrijfsonderdeel: BladenMakers. In deze nieuwe onderneming staat het creëren en verbeteren van bladen van externe organisaties centraal.

Met de GezinsGids heeft Christelijke Tijdschriften één van de oudste titels van Nederland in handen. In 65 jaar tijd gebeurt er veel, maar een aantal zaken is onveranderd gebleven. Uitgever Ringer Otte vertelt: „Met onze eigen titels hebben we altijd heel bewust gekozen welke groep we willen bedienen. Daarmee maken we onze doelgroep soms wat kleiner dan het potentieel, maar vinden we juist ook de aansluiting met de beoogde lezer. Ook staan we op die manier dichtbij hetgeen we zelf van waarde vinden. Qua identiteit blijven we dus standvastig, maar qua presentatie vernieuwen we, wanneer nodig, om de informatie steeds zo aansprekend mogelijk te kunnen presenteren.”
Met deze uitgangspunten richt de uitgever zich op de kern van het uitgeversvak: uit de grote stroom aan informatie datgene selecteren, toetsen en vertalen wat relevant is voor de lezer.

Het afgelopen jaar is er het nodige veranderd binnen de uitgeverij. Otte ligt de recente ontwikkelingen toe: „Naar aanleiding van onze eigen titels kregen we steeds vaker het verzoek of we ook andere organisaties konden helpen bij het maken of verbeteren van hun magazines. Als uitgeverij met liefde voor tijdschriften hebben we dit natuurlijk met veel plezier gedaan. Onze organisatie bleek er echter nog niet volledig op ingericht. BladenMakers is de logische stap om deze opdrachten nog beter te kunnen uitvoeren en nieuwe opdrachten te kunnen aannemen. Vakbekwame professionals met jarenlange werkervaring hadden we al, nu is ook de bedrijfsstructuur toegespitst op deze nieuwe fase in ons bedrijf.”

De uitgever wil met BladenMakers zowel bestaande als nieuwe relaties ondersteunen in het maken van tijdschriften, relatiemagazines en door de ontvanger betaalde tijdschriften. Zo kan er in deze tijd van veranderend mediagebruik op een effectieve manier worden gewerkt aan communicatiedoelstellingen. Hans van Lindenberg, die de dagelijkse leiding heeft over BladenMakers, vertelt er meer over: „Bladen kunnen doeltreffend worden ingezet door een organisatie om zo vertrouwen, loyaliteit en merkbewustheid te stimuleren. Ook zijn ze het middel om een grotere kennis over de producten of activiteiten van een organisatie duurzaam over te brengen. Dit past naadloos binnen de bredere trend van content-marketing, waarbij voor de relatie leuke of nuttige informatie wordt ingezet om de band tussen organisatie en relatie te verbeteren.”

Contactgegevens
Christelijke Tijdschriften
Loodsboot 8
3991CJ Houten
Tel.: 030-2303500
Web: www.christelijke-tijdschriften.nl